Encyclopedia > Media in Poland

  Article Content

Media in Poland

The neutrality of this page is disputed.

Table of contents
1 Press (all private)

Media and Politics

Poland has freedom of press since the fall of communism. Unfortunately TV and radio are still politically controlled, via Radio and TV Committee[?], currently by leftist government circles. They often use news programs in public TV as means of propaganda. For example, leader of post-communist party, Leszek Miller is interviewed on public TV more often than Prime Minister, President or Speaker of the Parliament (currently, May 2003, Miller is Prime Minister).

TV stations

  • TVP 1 (state-owned)
  • TVP 2 (state-owned)
  • TV Polonia (state-owned, for Polish living outside of Poland)
  • Polsat (private, owned by Zygmunt Solorz[?])
  • Polsat 2 (private, owned by Zygmunt Solorz[?])
  • TVN (private)
  • TVN24 (private, 24/7 news chanell)
  • TV4 (private, owned by Zygmunt Solorz[?])
  • Telewizja Niepokalanow[?] (owned by the Catholic Church)
  • Many regional stations, both private and state owned

Digital TV Platforms (all private)

Radio stations

  • Channel 1 (state-owned)
  • Channel 3 (state-owned)
  • RMF FM (private)
  • Radio Zet (private)
  • Radio Maryja (considered nationalist, strongly catholic and anti-semitic)
  • Local radio stations

Press (all private)

Daily Papers

Weekly Magazines

See also : Poland

All Wikipedia text is available under the terms of the GNU Free Documentation License

  Search Encyclopedia

Search over one million articles, find something about almost anything!
  Featured Article
Grateful Dead

... referred to as "Bobby"), the youngest member of the group, played rhythm guitar. Pigpen played keyboards, harmonica and, was an inspirational vocalist until his death in ...

This page was created in 71.1 ms